henri-annelies-noorwegen.reismee.nl

Dag 1 Op weg naar Kiel (Gothenburg)

Wat had ik me goed voorbereid, deze reis. Een week van tevoren stond ons Ryanair koffertje, gevuld met de benodigde attributen al klaar in de hal. Vlug nog even het restant rode wijn opgemaakt en dan naar bed. Wekker op halfzes gezet. Zouden we zeker relaxed om half zeven te voet met onze rolkoffertjes richting bus lopen. Verrassing: de wekker ging niet. Gevolg, 06:25 uur liepen we richting badkamer. Een kwartier later, zonder ontbijt en ongeschoren haastten we ons naar het NS-station. Eenmaal aangekomen bij de bus, een feest der herkenning met tal van bekenden zoals Lenie onze voormalige straatgenoot. Ook de muziek in de bus was prima en passend bij de doelgroep, met als hoogtepunt Swinging Safari van Bert Kaempfert. Na een ontspannen internetloze rit kwamen we aan bij onze immens grote 9 verdiepingen hoge boot. Na alle horror verhalen over de prijs van alcohol viel de € 5,50,- voor een halve liter vers getapt Carlsberger alleszins mee. Toen tijdens het uitgebreide dinerbuffet bleek dat de wijn inbegrepen was kon de avond niet meer kapot.

Tot besluit de traditionele groepsfoto en een waarlijk prachtige zonsondergang.